
OFERTA EDUKACYJNA
Inne
- Uczelnia
- Władze uczelni
- Kadra
- Współpraca międzynarodowa
- Działalność naukowa
- Biuro Karier
- Praktyki studenckie
- Stypendia
- PRACA: dla wykładowców
- Samorząd studencki
- Koło Naukowe
- Biblioteka - WBN
- Projekt "Rynek pracy bez barier"
Wyższa Szkoła Demokracji
im. ks. Jerzego Popiełuszki
w Grudziądzu
ul. Legionów 57a
86-300 Grudziądz
tel. 56 465-04-37
tel. 576-367-797
email: dziekanat@wsd.info.pl
Biznes międzynarodowy
Zmieniające się uwarunkowania rynkowe, kulturowe, polityczne w coraz większym stopniu wpływają na działalność wszystkich podmiotów rynkowych. Przedsiębiorstwa niezależnie od wielkości i branży muszą uwzględniać w swoich planach i strategiach aspekty międzynarodowe związane z pozyskiwaniem potrzebnych czynników produkcji. Umiędzynarodowienie biznesu jest czynnikiem wpływającym na funkcjonowanie przedsiębiorstw od momentu pozyskania surowców czy pracowników, aż do dostarczenia gotowego produktu/usługi do finalnego klienta.
Specjalność Biznes Międzynarodowy jest odpowiedzią na rosnące zapotrzebowania na pracowników znających specyfikę funkcjonowania przedsiębiorstw i instytucji w warunkach umiędzynarodowienia (w tym integracji europejskiej) i potrafiących działać jednocześnie współpracując i konkurując z partnerami krajowymi i zagranicznymi.
Specjalność Biznes Międzynarodowy jest odpowiedzią na rosnące zapotrzebowania na pracowników znających specyfikę funkcjonowania przedsiębiorstw i instytucji w warunkach umiędzynarodowienia (w tym integracji europejskiej) i potrafiących działać jednocześnie współpracując i konkurując z partnerami krajowymi i zagranicznymi.
Cel studiów
Celem specjalności jest umożliwienie studentom zdobycia całościowej wiedzy z zakresu biznesu międzynarodowego oraz pozyskania praktycznych umiejętności służących prowadzeniu działalności w zakresie różnorodnych form aktywności biznesowej na otwartym rynku krajowym i międzynarodowym.
Absolwent specjalności Biznes Międzynarodowy:
- jest przygotowany do profesjonalnego i innowacyjnego działania w warunkach umiędzynarodowienia przedsiębiorstw i gospodarek
- posiada wiedzę m.in. z zakresu funkcjonowania rynku europejskiego i globalnego, przedsiębiorstw międzynarodowych, instytucji i organizacji krajowych i międzynarodowych, technik i narzędzi realizacji transakcji handlu zagranicznego, form i strategii umiędzynarodowienia przedsiębiorstw, komunikacji międzykulturowej, rozliczeń międzynarodowych przedsiębiorstw, możliwości pozyskiwania środków z funduszy Unii Europejskiej
- ma umiejętności i kompetencje do prowadzenia wysokiej jakości badań rynków zagranicznych, przygotowania i realizacji międzynarodowych transakcji gospodarczych w różnych formach, jak również profesjonalnego prowadzenia negocjacji (także z partnerem zagranicznym), jest przygotowany do przełamywania barier rynku krajowego i wyszukiwania nowych możliwości w biznesie.
Perspektywy zawodowe
Specjalność Biznes Międzynarodowy przygotowuje do pracy na stanowiskach specjalistów, analityków, konsultantów i menedżerów w:
- korporacjach międzynarodowych - ich centralach oraz filiach i oddziałach;
- dużych polskich firmach o profilu zarówno handlowym, usługowym, jak i produkcyjnym, które są już obecne na rynku globalnym;
- małych i średnich przedsiębiorstwach prywatnych, które mają kontakty z partnerami na rynkach zagranicznych lub chcą je dopiero nawiązać;
- instytucjach otoczenia biznesu związanych z obsługą inwestorów zagranicznych i budowaniem relacji biznesowych z partnerami zagranicznymi;
- firmach świadczących usługi dla biznesu w zakresie doradztwa, badań rynków zagranicznych (np. analiz rynków zagranicznych, budowy strategii ekspansji zagranicznej, obsługi klienta zagranicznego);
- instytucjach i jednostkach administracyjnych szczebla centralnego, regionalnego i lokalnego, realizujących projekty i zadania wynikające z członkostwa Polski w Unii Europejskiej, bądź wynikające z innych międzynarodowych umów oraz kształtujących i realizujących poszczególne polityki gospodarcze;
- prowadzenia własnej działalności gospodarczej na rynku krajowym i zagranicznym, w tym zwłaszcza rynku europejskim.
