
- Uczelnia
- Władze uczelni
- Kadra
- Współpraca międzynarodowa
- Działalność naukowa
- Biuro Karier
- Praktyki studenckie
- Stypendia
- PRACA: dla wykładowców
- Samorząd studencki
- Koło Naukowe
- Biblioteka - WBN
- Projekt "Rynek pracy bez barier"
Wyższa Szkoła Demokracji
im. ks. Jerzego Popiełuszki
w Grudziądzu
ul. Legionów 57a
86-300 Grudziądz
tel. kom. 576-367-797
tel./fax 56 465-04-37
email: dziekanat@wsd.info.pl
Konferencja - integracja sensoryczna
Czym jest integracja sensoryczna
Integracja sensoryczna to zdolność dziecka do odczuwania, rozumienia i organizowania informacji dostarczanych przez zmysły z otoczenia oraz z własnego organizmu. Mówiąc w skrócie, integracja sensoryczna pozwala segregować, porządkować i składać razem pojedyncze bodźce w pełne funkcje mózgu. Gdy funkcje te są zrównoważone, motoryka ciała łatwo dostosowuje się do otoczenia, umysł łatwo przyswaja informacje, a „dobre” zachowanie pojawia się w sposób naturalny.
Absolwent podyplomowych studiów w zakresie integracji sensorycznej uzyskuje uprawnienia terapeuty SI do pracy w oświacie, szkołach, placówkach podległych Ministrowi Edukacji, ponadto absolwent może otworzyć własny gabinet.
Przebieg i tematyka konferencji
9.30 - 10.00
rejestracja uczestników konferencji
10.15 - 11.00
Terapia integracji polisensorycznej elementem drogi do zmiany progresywnej w funkcjonowaniu dziecka
(pojęcie integracji sensorycznej, obraz nadwrażliwości i podwrażliwości dziecka w bazowych systemach ośrodkowego układu nerwowego, przykłady wpływu terapii sensorycznej na zmiany progresywne w rozwoju dziecka)
11.00 - 11.45
Znaczenie metody integracji sensorycznej (SI) J. Ayres w procesie rewalidacji dzieci z niepełnosprawnością
(główne założenia i cele metody integracji sensorycznej, istota i objawy zaburzeń integracji sensorycznej oraz jej znaczenie w procesie rewalidacji dzieci).
11.45 - 12.15
przerwa kawowa
12.15
prezentacja działań rozwojowych i edukacyjnych uczelni.
12.30 - 13.30
Pozwól mi rozkwitnąć – znaczenie integracji sensorycznej w rozwoju dziecka
(systemy zmysłowe kluczowe w procesie prawidłowego rozwoju dziecka, integracja sensoryczna i jej konsekwencje, prawidłowy rozwój dziecka w świetle integracji sensorycznej, czynniki ryzyka i objawy zaburzeń integracji sensorycznej, ocena umiejętności sensorycznych oraz integracja sensoryczna a uczenie się).
13.30 - 14.00
dyskusja i podsumowanie.
